hoe zet ik m'n film op de laptop

  • Bob

    Ik heb een Sony DCR-HC 47E videocamera. Deze heeft een I-link aansluiting in het dokstation voor overdracht naar de pc. Nu heb ik sinds 1 maand een nieuwe laptop en deze heeft alleen usb aansluitingen en een HDMI aansluiting. Is er een kabel of een adapter te koop zodat ik toch m'n filmpjes op de laptop kan zetten.

  • jan de graaf

    koop een harde schijf zet hem daar op en dan op je laptop

  • sipke

    Als het een camera met een geheugenkaart is dan kun je die in je laptop plaatsen, eventueel met een kaartlezer ertussen.

    Als je camera een usb poort heeft kun je die op je laptop aansluiten

  • Peter

    Hallo Bob,

    Als tip zag ik “een harde schijf” en dan . . . Enuh nee die camera van jou heeft geen sd kaart voor beelden (wel sd voor foto's). Je kunt een insteekkaart kopen in je laptop. Wat voor type weet ik niet want ik heb de info m.b.t. de slots in je Laptop niet. Die insteek-kaart moet een firewire aansluiting hebben (is maar een voorbeeld, zelf FF kijken http://www.sonnettech.com/product/fwusbexpresscard34.html ) en je hebt een firewire kabel nodig. Met de usb op het docking-station gaat het niet lukken omdat je daarmee alleen foto's kunt laden. Dus ;

    - firewire insteek kaart

    - firewire kabel.

    Succes, groeten peter

  • Dorien

    Hallo Bob,

    Ik ben benieuwd hoe je het opgelost hebt, ik heb dezelfde camera en ook sinds een paar maanden een andere laptop, met alleen usb en hdmi aansluiting.

    groet Dorien