HI8 naar pc

  • Anja

    Ik wil graag mijn HI8 bandjes overzetten op pc. Ik heb een sony Handycam vision CCD-TRV69E, een HP computer model G5130 en een USB Video DVD Maker. Ik heb de software van de USB Video DVD Maker geinstalleerd en de videocamera met de USB aangesloten op de pc. Echter de pc herkent de camera niet.

    Hoe kan ik dit oplossen?

    Groetjes,

    Anja

  • sipke

    Je kunt het beste je camera analoog aansluiten en da n opnemen met je pc.

  • Hr. J.J. van den Berg

    Dag Anja,

    Ik heb begin van dit jaar ook een USB Video DVD Maker gekocht en toen bleek op mijn vakantieadres waar ik het wilde gebruiken dat de CD helemaal bekrast was. Niet te gebruiken dus.

    Nu ik weer in Nederland ben kon ik het internet weer op en heb ik de USB video enz enz wel aan de praat gekregen maar om nu te zeggen dat ik de juiste software gebruik………. het werkt,

    Wat jouw probleem betreft denk ik dat je de kamera kennelijk hebt aangesloten met een usb-kabel in de kamera en het andere eind in de PC.

    Maar zo werkt dat niet.

    Er wordt van je verwacht dat je een kabel gebruikt voor een aansluiting van je kamera en aan het andere eind minstens 3 tulpstekkers (mannetjes)

    Die drie moeten contact maken met de tulpstekkers van de usb video maker. Dan moet het werken.

    Mocht ik je hiermee geholpen hebben dan zou ik zeer dankbaar zijn als je mij een kopie van de CD bij die USB enz enz hoort kunt maken en mij kantoezenden.

    Ik ben bereid vooruit geld over te maken voor de kosten van de CD en de verzendkosten. Kan dan hoogstwaarschijnlijk steeds weer opnieuw mijn USB Videomaker installeren als er iets fout gaat of als ik een andere pc gebruik. Nu moet ik maar afwachten of het naproblemen weer op te starten is.

    Met vriendelijke groet,

    Hr. J.J. van den Berg.

    Nee!!!!!! Ik ben geen vieze oude man die contact zoekt. Bovendien het is een regulier e-mailadres. Dus niet g-mail of zo iets.