Tv-programma's opnemen

  • Frans

    Hallo allemaal,

    Ik heb een vraag waarop het antwoord in eerste instantie simpel lijkt, mar wat bij nader onderzoek toch lastiger is dan gedacht…. of niet? Hopelijk niet en komen jullie met suggesties waar ik echt wat mee kan.

    Het volgende is het geval: ik ben bezig mijn video en audio gebeuren te vervangen. Dus een nieuwe tv, een mooie Marantz-set (voor de kenners: SR6004 met een UD5005 BluRay speler komen er aan) en mooie luidsprekers (waarschijnlijk Canton-speakers, 5.0 set). Echter, mijn vrouw wil nog dagelijks haar Bold & the Beautiful op kunnen nemen en er zit geen (harddisc)recorder bij deze set. Nou ben ik van plan om digitale tv te gaan nemen (waarschijnlijk Ziggo), dus zou het logisch zijn om een ontvanger hiervoor te nemen met een ingebouwde harddisc. Echter: de tv en Marantz-set zullen zilverkleurig worden, dus niet zwart. De meeste digitale ontvangers met harddisc zijn zwart en dat staat niet mooi in mijn tv-meubel. De enige Ziggo gecertificeerde ontvanger staat (zeer) slecht aangeschreven in verschillende fora en vergelijkings-sites.

    Mijn vraag is dus: hoe kan ik op een mooie manier toch van de tv opnemen? Alle suggesties zijn welkom, waarbij van belang is dat het of een kleine oplossing is die redelijk onzichtbaar op te bergen is(een media-speler met opname-mogelijkheid bijvoorbeeld) of dat een goed apparaat in het zilverkleurig verkrijgbaar is.

    Ik hoor graag van jullie en alvast bedankt!

    M.v.g.

    Frans

  • VideJo

    Ik heb digitale tv van Ziggo, maar ik heb een High Definition PVR van eigen keus gekocht. Een Humax iHDR 5050c. Maar ik weet niet of Humax ook grijze uitvoeringen heeft. Even zoeken zou ik zeggen. Hier is een link naar de meest recente uitvoering: de iHDR 5200c

    De Humax heeft nog een ander voordeel ten opzichte van het ding dat je van Ziggo kunt krijgen. Je kunt er wél teletext pagina 888 op laten meelopen. Ondertiteling voor slechthorenden. Dat kan niet met die van Ziggo.

    Overigens las ik gisteren toevallig, dat SBS6 binnenkort gaat stoppen met het uitzenden van the Bold and the Beautiful, Misschien lost het probleem zich dus wel vanzelf op. Maar eigenlijk vind ik het bezit van een PVR een onontbeerlijke aanwinst.

  • Frans

    Dank voor je reactie, maar het legt wel meteen bloot waarom mijn vraag nog zo makkelijk niet is :)-D Die Humax ziet er prima uit, maar is alleen in het zwart verkrijgbaar.

  • VideJo

    Als alleen de voorkant maar te zien zou zijn, zou je kunnen overwegen om een dun grijs plaatje voor de voorkant te plaatsen.