Beeld draaien van video

  • Anja

    Ik heb een filmpje opgenomen met mijn Sony cyber-shot digitale camera.

    Ni is het probleem dat ik het filmpje overdwars heb opgenomen en deze dus ook dwars op mijn beeldscherm komt te staan.

    (moet het computerscherm nu omkeren om het te kunnen zien, niet handig!!)

    Is er een bewerkingsprogramma waarbij ik het beeld van deze video kan draaien?

    Heb al veel gezocht en gedownload via internet, maar kan nog steeds het beeld niet draaien.

    Wie kan mij helpen???

    Met vriendelijke groeten,

    Anja

  • VideJo

    Dat is een probleem. Al kan je het beeld met de meeste montageprogramma wel omdraaien, je het dan een totaal verwrongen verhouding van je beeld.

  • javaansezware

    Een prima programma hiervoor is Virtual Dub.

    Verdiep je eens in de onderstaande link; het progje kan nog veel meer

    http://www.virtualdub.org

    Suc6

  • Doppie4

    Dat kan met Windows movie maker. Filmpje invoegen, toevoegen aan tijdlijn en dan rechtermuis knop op het filmpje en voor effecten kiezen. Daar zou het bij moeten staan. Project eindigen. Klaar.

  • Anja

    Ik heb gekeken op deze site, maar snap er niets van. Welke programma moet ik dan downloaden, er staan er zoveel.

  • Anja

    Ik heb gekeken bij Windows Movie maker, maar dan geef ik de opdracht en alsnog draait 'ie niet om.

    Kan ook nergens op opslaan of wijzigingen klikken. Wel op omdraaien en in welke hoek die moet draaien.

    Ow, ik hoop zo dat het het me lukt om dit filmpje te draaien.

    Voor mij persoonlijk een erg belangrijk filmpje. Niet iets wat ik zomaar even opnieuw kan maken.

    Dus tips en adviezen blijven welkom!!!

    Alvast bedankt voor het mee denken!!!

    Groetjes Anja

  • Anja

    Helaas is het mij nog steeds niet gelukt het filmpje om te draaien!!

    Dus tips nog steeds welkom!!

    Groetjes Anja

  • VideJo

    Nou, dan heb ik maar even voor je opgezocht hoe je dat in Windows Movie mMker kunt doen.

    1) Plaats de clip op de tijdlijn,

    2) Selecteer de clip op de tijdlijn,

    3) Ga naar Extra en kies Effect,

    4) En daar staat het: 90 graden draaien.

  • Anja

    Dat probeer ik dus steeds via moviemaker, maar dan krijg ik het volgende bericht als ik de video wil downloaden:

    Het bestand D:\Zangles opnames\Mag ik dan bij jou - kopie.MPG kan niet worden geïmporteerd omdat de codec die is vereist voor het afspelen van het bestand niet op de computer is geïnstalleerd. Als u al hebt geprobeerd om de codec te downloaden en te installeren, sluit u Windows Movie Maker, start u het programma opnieuw en probeert u vervolgens het bestand opnieuw te importeren.

    Dus dat lukt niet!!! Wat bedoelen ze met Codec??? Hoe kan ik die downloaden???

    Groetjes Anja

  • VideJo

    Ojé, dat is dezelfde vraag als je wilt naaien en je weet niet wat een naald is . . . :-))

    Een codec is een software stukje, dat je beelden codeert en decodeert.

    Codecs krijg je normalerwijze automatisch binnen bij een programma voor videobewerking. En zoiets heb jij dus niet.

    Probeer eerst eens of het gaat werken, nadat je de VLC Player hebt geïnstalleerd. Die kan je hier downloaden. De bovenste postzegel moet je hebben. Herstart na de installatie je computer en kijk of het nu wel werkt. Zo niet, dan zal je toch een bewerkingsprogramma moet kopen. Of je probeert het eerst met een trial. Maar sommige trials hebben niet alle functies enabled. Dus uitvoeren van je film kan dan geblokkeerd staan.