Voor mijn bedrijf willen we korte instructiefilmpjes laten maken die we gaan gebruiken op onze website en youtube, met steeds weer nieuwe onderwerpen.
Het gaat om korte instructiefilmpjes van ca. 2/3 minuten waarbij we uitleg willen geven.
De filmpjes moeten niet hoogdravend en er té professioneel eruitzien. Het moet juist laagdrempelig en duidelijk zijn. Alsof de filmpjes zelf zijn gemaakt.
Maar.. kunnen we dat ook zelf? Een camera kopen, filmen en dan zelf monteren? Met engelse ondertiteling erbij en een logo? In het juiste bestandsformaat? Of blijft het dan echt té knullig en moet je daar niet aan (willen) beginnen?
Want wat voor camera hebben we dan nodig? Lichten? Is de gesproken tekst wel duidelijk? Wat voor pc om een filmpje te kunnen bewerken? Met welke software? Windows moviemaker lees ik veel, maar is dat ook wel wat voor ons dan?
Of is dat allemaal te simpel gedacht en kunnen we dat beter uitbesteden?
Daar heb ik naar gekeken, maar dan kom je gelijk bij zulke professionele bedrijven uit die hele bedrijfsfilms maken, dat is ook niet de bedoeling. En als we het uitbesteden willen we dat liever hier in de buurt doen, zodat het makkelijker is qua overleg etc.
Deze filmpjes zullen namelijk ongeveer iedere maand worden gemaakt. Niet alles in 1 keer omdat we onze gebruikers via Facebook willen vragen in welke onderweeer opnieuw worden gemaakt. Dus een eenmalige investering in een camera en een goede pc hiervoor kan goed. Maar dan moet het wel haalbaar zijn.
Graag hoor ik ideeen van anderen die hier meer van afweten.
Alvast bedankt!