Help me ajb! Ik moet 1 profi camera kopen!

  • Jakko

    Hoi

    Ik ben journalist (zeggen ze). Heb veel foto-ervaring met professionele apparatuur en kan met Imovie overweg

    Voor de website van twee tijdschriften en de lokale omroep (echte tv) mag ik wat filmpjes maken komende maanden. Interviews, straatbeeld, ‘momenten tussen mensen’. Budget is marginaal maar het werk superleuk.

    Kan je me alsjeblieft helpen met wat professionele camera's? Wat moet ik kiezen? Ik ga voor simpel, en zo goedkoop mogelijk (zeg maar niveau IMovie) want het budget is klein en overleven als journalist moeilijk dezer dagen.

    Heel veel dank bij voorbaar. Alle advies, elke idee is fijn!

    Hartellijke groet, Jakko.

  • Ron Dorpsstraat

    Hoi Jakko

    Ik vindt je vraag nogal onduidelijk want zoek je een video of foto camera ? en wat is dan je budget ?

    In het laatste jaar zijn er nogal wat nieuwe modellen op de markt gekomen die zowel technisch als in prijs beter zijn als hun voorgangers.

    Zo heeft Sony de A58 op de markt gezet en dat is een prima fotocamera waarmee je ook nog eens goed kan filmen ( max 20 min.) prachtig beeld in full HD.( tegen de 600 euzies)

    Canon kwam met een nieuwe video camera de XA20 en XA25 prima camcorder met een 20X lens, nou is diezelfde camera er ook in prosumers uitvoering : legria HF G30 is exact hetzelfde behalve het geluid deel (legria HF G30 1200 euries)