Ik gebruik tegenwoordig studio 9 plus maar volgens mij zijn de handelingen voor het maken van een schijf hetzelfde.
Als je met pinnacle studio een project hebt gemaakt dan ga je naar het menu film maken.
Daar kies je voor schijf en vervolgens krijg je te zien hoeveel van de schijf gebruikt wordt en in wat voor kwaliteit.
Je kunt vervolgens op instellingen klikken.Je kunt dan links kiezen voor welk uitvoerformaat je wilt hebben , vcd, svcd of dvd.
Daaronder kun je kiezen of je het direkt wilt branden of eerst een schijfimage wilt maken. Ik raad je aan eerst een schijfimage te laten maken. Mocht er nog wat fout gaan dan kun je dat zonder problemen herstellen en het kost je geen schijfjes.
Daarnaast kun je de media selecteren . Normaal gesproken reglt dit studio zelf .
Bij het blok videokwaliteit staan nog wel enkel instellingen die belangrijk kunnen zijn. Met name het aantal kbits/sec en vbr/cbr
De kb/sec moet je niet onder de 5000 laten komen omdfat anders de kwalitiet zichtbaar terug loopt.CBR staat voor constante bitrate en vbr voor variable bitrate. Zet deze op cbr. Sommige dvd spelers houden niet van vbr.
Als je dit allemaal gedaan hebt moet er een schijf uitkomen die je op een dvd speler kan afspelen. Maar ik zeg nadrukkelijk kan. Want ook dvd spelers zijn niet gelijk. Dat je een schijf op de ene wel kunt afspelen en op de andere niet zegt nog niet alles. Jouw dvd speler kan best wel kieskeurig zijn wat betreft het merk schijf je gebruikt.
Als je m.b.v de pc kijkt wat er voor bestanden op de schijf staan welke bestanden vindt je dan?