hulp gevraagd bij dvd branden van bewerkte beelden

• Bright

En heeft de winkel het branden ook getest?

In elk geval denk ik niet dat het aan de software zoals studio ,moviemaker en nero ligt.

Wat vreemd is dat je geen foutmelding krijgt , dus lijkt het net alsof er softwarematig wel wordt weg geschreven en dat er ook een melding terugkomt dat de schijf gebrand is maar dat er hardwarematig niets gebeurd.

Het lijkt wel alsof je alleen een simulatie uitvoert .

Laat nog even weten wat de bevindingen in de winkel waren.

• Agnes

Dank voor je snelle reactie.

Na van alles geprobeerd te hebben, winkel bezocht. Muziek-CD's brandt ie nl. wel, dus wellicht ander probleem? Daar werd mij verteld dat DVD's met een andere lens worden gebrand en dat ik de PC maar voor tests moest brengen. Na anderhalve dag DVD's gekopieerd te hebben, leek het niet aan de brander te liggen. Probleem opnieuw nader toegelicht (filmpjes vanaf DV-camera niet over te zetten op DVD). Toen bedacht men, dat Pinnacle wel het probleem zou zijn. 256MB werkgeheugen was eigenlijk veel te weinig (wat niet juist is, zo las ik daarna pas in de handleiding) en het werd ook wel eens tijd alles opnieuw te installeren. Aldus geschiedde. Inmiddels heb ik 1024MB en kan ik nog steeds niet branden. Ik heb een test gedaan met 80 seconden film, zodat ik het proces eenvoudig kon afwachten. Pinnacle doorloopt het hele proces en het lampje van de brander gaat 1-2 seconden aan en dat was het dan. Pinnacle geeft wel aan dat ie klaar is met branden, maar de DVD is nog steeds leeg.

Kun je hier iets mee? Alvast bedankt.

• Bright

Dit is een raar en lastig probleem. Zoals al eerder gezegd is het vreemd dat hij geen foutmelding geeft.

Het uitbreiden van het geheugen is met betrekking tot het probleem inderdaad onzin , hoewel ik 256MB niet overdreven veel vindt en je er niet verkeerd aan hebt gedaan dit uit te breiden. Maar dit is absoluut niet de oorzaak van het probleem geweest .

Allereerst is het wel handig om wat meer gegevens van jouw systeem te weten zoals welke processor e.d. Welk merk brander heb je trouwens?

Dan zijn er toch een aantal dingen die je zelf tkunt onderzoeken voor zover je dat nog niet gedaan hebt.:

Heb jezelf ook al geprobeerd om een dvd te kopieren?

Als je in pinnacle het project wegschrijft als svcd wordt er dan wel een goed schijfje gebrand ? Dit gaat dan natuurlijk op een gewoon cd schijfje en jouw dvd speler moet in staat zijn dit weer te geven , maar tegenwoordig kunnen de meeste dat wel.

Je kunt pinnacle 8 ook een mpeg 2 bestand laten aan maken die je d.m.v. Nero kunt branden. Heb je dat al geprobeerd ?

Heb je al geprobeerd om d.m.v. nero gewone bestanden op een dvd te schrijven , bv als back up?

Heb je trouwens wel de laaste drivers van de dvd brander er opstaan ?

• Maringis

beste Agnes,

ik heb dus exact hetzelfde probleem als jij….en snap er ook niks meer van

• Bright

Maringis schreef:

>

> beste Agnes,

> ik heb dus exact hetzelfde probleem als jij….en snap er ook

> niks meer van

Jouw probleem is toch iets anders volgens mij want jij kon toch de dvd wel afspelen op jouw pc ? Bij Agnes wordt er niets op de schijf geschreven.

Ik heb het al eens eerder gevraagd maar misschien heb je het gemist . Wat voor bestanden staan er op de dvd schijf als je die bekijkt op de pc met wndows verkenner.

Ik ga niet beweren dat het prbleem hier op te lossen is maar ik wil mijn best doen je te helpen. Maar kom dan ook met wat feed back.

• Maringis

bij openen van DVD met verkenner krijg ik 3 mappen

audio_ts ( map is leeg)

video_ts ( map is leeg)

dvd , die heeft weer 2 submappen te weten

video_ts en

vmgm

daarvan heeft video_ts 10 bestanden waarvan

6x vob-bestand

2x IFO bestand

2x BUP bestand

en vmgm 1 bestand genaamd video_ts (vob bestand )

• Bright

Tja dan is dat wel duidelijk waarom de dvd speler hem niet afspeelt.Jouw videobestanden staan niet in een goede map die de dvd speler kan lezen.De map DVD hoort er niet te staan en juist daar staan de video bestanden in.

Op een dvd staan normaal gesproken 2 mappen en dat is de inderdaad : audio_ts is meestal leeg en de video_ts . En in deze video_ts map moeten de VOB bestanden staan die bij jouw in de 2e Video_ts file staan.

Ik weet niet hoe je ze gebrand hebt maar daar is het mis gegaan. Als je nero hebt doe dan het volgende eens.

Ik weet niet of je een dvd speler en een brander apart hebt. Als je dat niet hebt kopieer dan eerst de video_ts map van de dvd schijf in een tijdelijke map op de pc.

Open Nero en geef aan dat je een dvd video wil branden en druk op nieuw. Je krijgt dan een scherm met aan de linkerkant de mappen Audio_ts en Video_ts ( de video map is rood gekleurt) Wat je nu moet doen is de bestanden uit de video_ts map van je dvd schijf of uit de tijdelijke map naar de video_ts slepen.Als je dande videomap in de linkerkolom van nero opent zie je daar de bestanden staan.

Als je dit zo brandt dan moet het goed zijn.

Probeer dat eerst eens en dan kunnen we verder kijken waar het in eerste instantie met het branden mis gaat.

• Bright

Mocht je het nog niet snappen laat het dan weten dan kan ik je misschien d.m.v mail een screendump sturen van wat ik in nero bedoel

• Bright

Ik zie opeens nog dat je een vmgm bestand hebt . Wat dat is weet ik niet . Zit hier ook nog weer een.vob bestand in?